2012. augusztus 26., vasárnap

Ezeregyéjszaka szappan

Rég készítettem már csokoládés szappant. Talán az illata, összetevői miatt számomra a telet idézők közé tartozik, bár már tavaszodott, amikor készült egy mákos és egy sütőtökös variáció is. Hogy a nemes csokoládé nem csak finom, hanem a a bőrre is nagyon jó hatással van, nem kétséges. A csokoládéban lévő kakaóvaj gazdag telítetlen zsírsavakban, fehérjékben, vitaminokban, foszforban, káliumban, mangánban, koncentráltan tartalmaz antioxidánsokat. Védelmet nyújt a környezeti ártalmakkal szemben, lassítja a bőr öregedését, a sérült bőrt regenerálja, hidratálja, puhítja. Könnyen felszívódik, elősegíti más hatóanyagok mélyebbre jutását. Natúr- és biokozmetikumok kedvelt alapanyaga.

A csokoládé masszázs a leginkább endorfin termelő, lélekre ható kezelés a kozmetikai kezelések közül: nem csak a bőrt teszi bársonyossá, a kezelés a lelket is simogatja, tökéletes elmerülés a fizikális és mentális „jólétben”. 
Nem csak majdhogynem éjfekete színe miatt kapta ez a szappan az ezeregyéjszaka nevet, hanem mert a meleg illatú fűszereket sem sajnáltam belőle. Frissen őrölt fahéjjal, szegfűszeggel, ánizzsal, gyömbérrel és kardamommal gazdagítottam.
Hogy ne egy nagyobbacska étcsoki tömbnek nézzen ki a szappanom, csorgattam a csokoládés-fűszeres masszába egy egész kevés fehéret is, úgy, hogy épp csak cirmos  legyen. Egy nemrég kapott szilikonos szappanmintázó lapka és süthető gyurma segítségével pedig készítettem néhány szappanpecsétet, amik közül ezt - a picit talán keleties hangulatúra sikerültet - választottam a mintázáshoz. Profi  felszerelés híján a képek készítésével rengeteget  küszködtem, hogy mennyit, talán  az - egyébként hál'istennek végtelenül türelmes - családomat kellene megkérdezni... :) Sötét szappannál nincs nehezebb fotótéma, ebben biztos vagyok...

Szappanom összetevői: 
 szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, nemes fekete  étcsokoládé reszelve, őrölt fahéj, szegfűszeg, gyömbér, kardamom, ánizs; narancs-, fahéj- és szegfűszeg illóolaj. Csokoládé szappanhoz illően a shea vaj mellett plusz ápolóként sok-sok finomítatlan kakaóvajat tettem bele. A bőrt kellemesen radírozó, vérpezsdítő, fűszeres illatú, finom ápoló szappan lesz érés után.

2 megjegyzés:

  1. Annyira szép, hogy kész vagyok ...fantasztikusak a szappanjaid :):):)

    Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!! Csak most vettem észre, hogy írtál :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...