2012. augusztus 13., hétfő

Formabontó

Nagyon rég vágytam már egyszerű, mégis (számomra) nem mindennapi, új formákra. Ahogy írtam is nemrég, kívánságom teljesült, de az első próbálkozás nem volt sikeres: a szappanok szépek lettek, de kicsit gyorsan hűltek le, és szappanporos lett a külsejük. A minőséget ez nem befolyásolja, az első használat során a szappanpor eltűnik, de nekem mégsem tetszettek, nem lettek tökéletesek, így újraolvasztottam őket. Az a massza most fadobozban pihen, kell még egy kis idő, mire magához tér a sok plusz folyadék miatt, ami az újraöntéshez volt szükséges. (igazság szerint már alig vártam egy szappant, amit újraönthetnék: rontott szappan  híján ezt a technikát ez ideig nem sikerült kipróbálni)

Ezekhez a mostani formákhoz új szappanmasszát készítettem, és háromféle pasztellszínt  terveztem hozzá: csontfehéret, halvány rózsaszínűt és "éppcsak"kéket. A rózsaszínűt agyaggal, a halványkéket kamilla illóval színeztem. Az összetétel most a bevált maradt, kicsivel kevesebb méhviasszal, mert az nagyon gyorsan dermeszti a masszát, nehéz szépen önteni. Így sem lett teljesen tökéletes a végeredmény, még kísérleteznem kell, mert a formákból való kiszedéskor kissé megtépázódtak a szappanok,  leginkább a cizellált mintájúak. 
Hogy teljes legyen az újítás, az illattal is variáltam kicsit, a romantikus geránium mellé most pár csepp grapefruit illóval frissítettem a szappanokat.



Bár nagy öröm volt, de nem volt túl egyszerű a szilikonlapos dobozkákkal dolgozni. A lapokat fixáltam egy kevés szappanmasszával, hogy öntéskor ne ússzanak el, majd óvatosan a keletkezett buborékokat is megpróbáltam kiveregetni belőlük. Öntés után a formákat most sütőbe tettem, és alaposan átmelegítettem, illetve hagytam őket ott kihűlni. A szappanok teljesen átgélesedtek, besötétedtek, nehéz volt elképzelni akkor, hogy a megálmodott pasztell színekben fognak még valaha pompázni... 

Szappanom összetevői:  
szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmaolaj, ricinusolaj, méhviasz, shea vaj, kakaóvaj, lenmagolaj, kukoricacsíra olaj, ligetszépe olaj, levendulafőzet, rózsaszín agyag, kamilla illóolaj, geránium illó és grapefruit illó. Ápoló szappanok lesznek minden bőrtípusra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...