2015. augusztus 4., kedd

Levendulás-madaras

Jót tett az idei nyár a levendula bokraimnak, nem győztem a betakarítást, és még mindig van vágható virág. Az idei év nem a szappanozásé, ez biztos, de ha nagy ritkán hozzájutok, próbálom kihasználni minden percét, órákig szöszmötölök a tervezéssel, az öntéssel és a pecsételéssel, felvágással is, hogy minél tovább tartson.
Így volt ez az idei első levendula szappanokkal is. Ismét egy egyszerű formát használtam a tömbbe öntöttön kívül: krémtúrós dobozkákat, amiket óvatosan, gondosan kell elmosni a használat előtt, mert törékenyek, és  a legkisebb nyomásra is behorpadnak. Ez  plusz munkát ad a szappanöntés után, mert a legapróbb hajszálnyomás is azonnal meglátszik a szappanon, ilyenkor a formából való kivétel után óvatosan el kell simítani a deformálódott részeket.




  













Egyszerű, natúr szappanokat öntöttem, erős levendula főzettel és a szokásos finom hozzávalókkal. A  krém színű szappanok szépségét most egy nemrégen Kínából rendelt pecséttel emeltem ki. A pici krémtúrós dobozokba öntötteken, és a tömbösön is jól mutat, ez utóbbiakra most nem középre nyomdáztam, hanem a szélekre. A csíkozást szeleteléskor a szárított, szép kékes színű francia levendula virága húzza a puha masszába. Nekem tetszik így is, mert rusztikussá teszi a szappant

Szappanom összetevői:

Szappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmavaj, ricinusolaj, házi méhviasz, kakaóvaj, shea vaj, levendula főzet, levendula macerátum, levendula illó és szárított francia levendula virág. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...