2015. augusztus 5., szerda

Zabtejes-kakaóvajas szappan


Talán nem is zabtejesnek, hanem zabtejszínesnek kellene neveznem ezt a szappant, mert folyadék gyanánt  saját készítésű, majdnem tejföl állagú zabtejet használtam. A zabpelyhet bő fél óráig főztem (ásványvízzel), összeturmixoltam, majd egy pici, sűrű szövésű szűrőn passzíroztam át kiskanalanként. Jó két órába tellett, de megérte: alig várom, hogy használhassam majd.

Egyszerű, illatmentes (még illóolajokat sem használtam) szappanalapot készítettem, a szalagfázisnál sok kakaóvajat, durvára őrölt zabpelyhet és két evőkanál aranybarna, illatos nádcukrot is adtam a masszához. Voltak kétségeim, hogy nem esem-e a "jóból is megárt a sok" csapdájába, de sem az öntésnél, sem a gélesedésnél nem lett probléma. Ki-be takargattam a fadobozba öntött  adagot (erről majd később hozok képeket), a kis formákba öntötteket pedig melegítenem kellett, hogy átgélesedjenek.  































Egyszerű a forma is: megint krémtúrós és joghurtos dobozokat használtam, többfélét is. Ezekbe a formákba a holland kakaóporral elkevert szappanmassza került. Másnap a kis dobozokat egy órára a mélyhűtőbe tettem, így könnyen kijöttek a szappanok. Ilyenkor mindig párás lesz a felületük, de néhány  óra alatt megszikkadnak, és pecsételhetőek lesznek. Aki türelmetlen, óvatosan meg is törölgetheti őket.






























A kis szappanokat nem terveztem nyomdázni, de sötét színük és egyszerű formájuk szinte kívánta azokat a pici, korábban (Oriflame szilikon bonbon formába) öntött fehér szívecskéket, amikkel végül mindet díszítettem. A szívecske formák viszonylag magasak voltak, ezért először lereszeltem az aljukból, majd óvatosan, hogy a forma ne repedjen, kesztyűs kézzel (nemcsak átvitt értelemben) a szappanok tetejébe nyomtam őket. Mivel kevesebb méhviasszal és több olívaolajjal öntöttem ezt a masszát, elég puha volt, hogy ez gond gond nélkül sikerüljön. Csak egy szappannál repedt kicsit a felület (az utolsónál, az addigra megszikkadt), de azt is elkentem, hogy ne látszódjon.















A szappan felületén jól látszódik a zabpehely-törmelék, a barna cukor kis szemcséi csak közelről. Krémes habzású, kellemesen dörzsölő, finom, lágy karamellaillatú szappan lesz érés után.
 Szappanom összetevői: szappanosított olívaolaj, pálmavaj, kókuszvaj, kakaóvaj, shea vaj, ricinusolaj, méhviasz, házilag készült zabtej, durvára őrölt zabpehely, barna nádcukor, holland kakaópor és egy madagaszkári vaníliarúd kikapart belseje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...