2016. augusztus 21., vasárnap

Türkiz-barna rozmaringos szappan



A kék-barna az egyik legkedvesebb színkombinációm. Két nap alatt kétféle szappant is készítettem ezzel a színösszeállítással. Nem mindent ment úgy, ahogy szerettem volna, de ezen egy rutinos szappanos nem csodálkozik :)

Az első szappannál minden a tervek szerint sikerült. Keverés alacsony hőmérsékleten, öntés szinte vízszerűen folyós állapotban. Sem a színező (türkiz ásványi színező és holland kakaó), sem az illatok nem rántották össze a masszát. A szappan "In the pot swirl" technikával készült, azaz a színezés és mintázás még az öntés előtt, az eredeti edényben történt. A masszát háromfelé osztottam, nagyobb része maradt natúr színű, a két kisebb edénybe kitöltött részt pedig kakaóporral és fahéjjal, a másikat türkiz színű ásványi színezővel kevertem össze, majd a két színes masszát magasról, több ponton csorgattam vissza a nagy edénybe, ami a natúr masszát tartalmazta. Ezután néhányat kevertem rajta (talán 2-3 keverés volt csak), majd öntöttem is a fadobozba. A tetejét is egyszerű volt mintázni: mindkét színnel pöttyöztem a massza tetejét, majd hurkapálcával rajzoltam a színeken keresztül néhány kacskaringót.
Mivel szeretem, ha a szappanjaim teljesen átgélesednek, ezért mindig sütőzöm őket, azaz CPOP technikát használtam most is. Két órán keresztül 65 °C-os sütőben tartottam a dobozt, majd reggelig ott is maradt, és lassan hűlt ki. Másnap a szeletelésnél, mint mindig, kíváncsian vártam, milyen lett a minta:





Szappanom összetevői:
szappanosított olívaolaj, pálmaolaj, kókuszvaj, kakaóvaj, shea vaj, méhviasz, ricinusolaj. Holland kakaópor és őrölt fahéj adják a barna, türkiz ásványi színező a kék színt. A szappan illata friss, jó sok kubeba, levendula és rozmaring illóolaj került bele, valamint egy kevés indiai citromfű illó is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...